خرید استارت‌آپ استخدامی تحت حمایت VC توسط توییتر

X Corp، شرکت مادر و تازه‌تاسیس توییتر ، پلتفرم استخدام تحت حمایت VC Laskie را خریداری کرده تا جاه‌طلبی‌های ایلان ماسک برای تبدیل شدن توییتر به یک «سوپر اپلیکیشن» را برآورده کند.

این معامله  که اولین معامله از زمانی است که ماسک کنترل توییتر را در دست گرفته، دهها میلیون دلار ارزش دارد و به صورت ترکیب پول نقد و سهام پرداخت می‌شود. Laskie که در سال 2021 راه‌اندازی شد، ابزارهایی را ارائه می‌دهد که برای تطابق کارکنان فناوری با مشاغل طراحی شده‌اند. این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو قبلاً 6 میلیون دلار، از سرمایه‌گذارانی مانند Bloomberg Beta و Peak State Ventures جمع‌آوری کرده بود.

مشخص نیست که آیا توییتر Laskie را به پلتفرم خود منتقل خواهد کرد یا خیر. با این حال، وب سایت Laskie آنلاین نیست که نشان می‌دهد شاید دیگر یک برند مستقل نباشد. اگر این شرکت به پلتفرم توییتر اضافه شود، سرویس کاریابی یکپارچه آن می‌تواند یک جریان درآمدی جدید را ایجاد کند. همچنین به نظر می‌رسد این معامله گام دیگری در راستای برنامه ماسک برای افزودن عملکردهای بیشتر به توییتر باشد، برنامه‌ای که احتمالاً خریدهای بیشتری را هم می‌طلبد.

در ماه‌های اخیر، ماسک اقداماتی انجام داده تا توییتر را به یک «برنامه همه‌کاره» تبدیل کند، چیزی شبیه به WeChat چین یا Grab سنگاپور. این پلتفرم‌های آسیایی، خدمات متعددی مانند پیام‌رسانی، شبکه‌های اجتماعی، پرداخت‌ و  تجارت الکترونیک را به کاربران ارائه می‌دهند.

توییتر قبلاً در خزانه‌داری ایالات متحده ثبت‌نام کرده و اکنون شروع به درخواست مجوزهای نظارتی برای تبدیل شدن به یک «پردازشگر پرداخت» کرده است. گفته می‌شود که این شرکت روی نرم‌افزار مورد نیاز برای پرداخت‌ در سراسر این پلتفرم کار می‌کند که خدماتی از جمله تراکنش‌های P2P، حساب‌های پس‌انداز و کارت‌های نقدی را ارائه می‌دهد. توییتر همچنین با پلتفرم تجاری eToro همکاری کرده که به کاربران توییتر امکان خرید و فروش سهام و ارزهای دیجیتال را می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *